Az O2 kerében a mezőgazdasági képzési kínálat oldaláról gyűjtöttünk információkat. A mezőgazdasági szakképzésben oktató tanárok körében végzett felmérésben a következő kérdésekre kerestük a választ:
A felmérés eredménye teljes mértékben alátámasztja a partnerség korábbi feltételezéseit. Magyarországon a tanárok túlnyomó többsége már hallott már a mezőgazdasági IKT-eszközökről és a mezőgazdaságról 4.0, de nem használja őket. Bizonyítást nyert, hogy a jelenlegi tanterv nem tartalmaz korszerű ismereteket az e-mezőgazdaságról és a kapcsolódó technológiákról, ugyanakkor a tanárok fontosnak tartják ennek bevezetését.
A Macedón Köztársaság esetében az eredményekből arra lehet következtetni, hogy a tanárok nincsenek kellően tájékoztatva az IKT-eszközök lehetőségeiről, a felmérésben részt vevő pedagógusok nem rendelkeznek kellő ismeretekkel a modern gazdálkodási technológiákról, úgymint telematika, távérzékelők, robotika stb. és nem ismerik az ezekhez kapcsolódó IKT eszközöket, mint például a Precíziós menedzsment, Big Data, ERP szoftver stb.
A felmérés eredményei felhasználható információkat nyújtanak a célországok oktatási rendszernek is, de a felmérés alapján megfogalmazott következtetések, elsősorban a projekt következő munkafázisához, a tananyagfejlesztéshez fontosak. A felmérés megerősítette, hogy az Agriteach 4.0 projekt konzorciuma által tervezett tanártovábbképzési programra mindkét célországban szükség van.